توسعه دهندگان موبایل همیشه تلاش دارند از راههای مختلف تعداد کاربران خود را افزایش دهند و بتوانند کاربران خود را متقاعد کنند به صورت مداوم از اپلیکیشن آنها استفاده کنند. یکی از ابزارهای قوی برای جلب توجه کاربران اپلیکیشنهای موبایل، ارسال پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) به آنها میباشد. منظور از پوش نوتیفیکیشن متن یا محتوایی است که به گوشی فرستاده میشود و در تلفن همراه کاربر به صورت یک اعلان جدید نشان داده میشود.
پوش نوتیفیکیشن کاربردهای مختلفی در دنیای اپلیکیشنهای تلفن همراه دارد. یکی از کاربردهای پوش نوتیفیکیشن حفظ کاربر است. بسیاری از کاربران با گذشت زمان دیگر از اپلیکیشنهای نصب شده بر روی گوشی خود استفاده نمیکنند و کم کم آن را فراموش میکنند. یکی از ابزارهایی که با آن میتوان این فراموشی را به تعویق انداخت و کاربر را به استفاده مجدد ترغیب کرد، ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران است.
تفاوت بین پوش نوتیفیکیشن و پیامهای متنی
با اینکه این دو شباهتهای زیادی دارند، اما یکسان نیستند. هر دوی این پیامها مستقیما به گوشی کاربر میروند و در صفحه گوشی مشابه هم هستند، اما باز هم خیلی متفاوتاند.
برای اینکه یک پوش نوتیفیکیشن به خوبی روی یک صفحه گوشی ظاهر شود، لازم است تا یک محدوده کاراکتری مشخص داشته باشید.
پیامهای متنی میتوانند طولانیتر باشند چون کاربر میتواند آن را باز کند و کل پیام را بخواند. اما اگر پوش نوتیفیکیشن شما در صفحه قفل بریده شود، احتمالا سبب افت نرخ تبدیل شما خواهد شد. به همین دلیل است که پوش نوتیفیکیشن های با کلمات کمتر، نرخ کلیک بالاتری دارند.
بدین جهت مهم است که یاد بگیرید چطور پیام خود را با تعداد محدودی کلمه به مخاطب برسانید. وقتی برای باز کردن یک پوش نوتیفیکیشن روی اعلان می زنید، همان تاثیر یک پیام متنی را خواهد داشت. یک پیام متنی شما را به اپ پیامرسانی تان خواهد برد، در حالیکه یک پوش نوتیفیکیشن کاربر را به اپلیکیشنی هدایت میکند که پیام از آن فرستاده شده است. پوش نوتیفیکیشن ها بطور رایگان به دست کاربر میرسد. اما پیامهای متنی همیشه اینطور نیستند.
- کاربران میتوانند به انتخاب خود پوش نوتیفیکیشن را خاموش و روشن کنند که از مزیت های خوب آن به شمار میرود.
- نوتیفیکیشنها فقط برای اپها و موبایلها نیستند و چند وقتی هست که از انها برای وبسایت ها هم استفاده میشود که احتمالا نمونههایی از آن را تاکنون درسایتهای مختلف مشاهده کردید.