تبلیغات کلیکی یا PPCیا CPCچیست؟

بازاریابی اینترنتی ترکیب دو فعالیت مشخص است: ترافیک و تبدیل، بدین معنا که ابتدا ترافیک ایجاد می‌کنیم و سپس بازدیدکنندگان سایت را به خریدار تبدیل می‌کنیم.ایجاد ترافیک یعنی هدایت بازدیدکنندگان به سایتمان. این کار می‌تواند هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین انجام شود. مثلا در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر افراد را تشویق کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. ترافیک همچنین می‌تواند با روش‌های آفلاین ایجاد شود. مثلا در تمام تبلیغات، کارت ویزیت و حتی تماس‌های تلفنی، علاقه‌مندان را ترغیب کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. بسیاری از بازاریاب‌های اینترنتی تازه‌کار فکر می‌کنند ایجاد ترافیک کار بسیار سختی است، ولی این‌طور نیست. فقط کافی است بودجه مناسبی اختصاص داده شود تا بازدیدکنندگان زیادی به سایت سرازیر شوند.

یکی از بهترین روش‌های ایجاد ترافیک تبلیغات کلیکی است.

تبلیغات کلیکی از جمله مدل های متداول تبلیغات آنلاین است. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و هم چنین تلفن های هوشمند یکی از بهترین راهکارها برای شناخته شدن برند استفاده از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات کلیکی است

تبلیغات کلیکی (pay per click یا PPC ) به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید.

تبلیغ‌دهنده با تعریف تبلیغات کلیکی باید به ازای هر کلیک که بر روی تبلیغات صورت می‌گیرد، به ناشر تبلیغات پول می دهد. ناشر تبلیغات کلیکی کسی است که تبلیغات را در رسانه خود نمایش می‌دهد. در واقع، مخاطبان تبلیغات کلیکی با کلیک بر تبلیغ در محیط رسانه ناشران به وبسایت شما و یا صفحه دانلود اپلیکیشن شما منتقل می‌شوند.

تبلیغات کلیکی را بر روی دستگاه ها، مرورگرها و اپلکیشن ها می توان دید.از سال ۲۰۰۸ تبلیغات دیجیتال در موبایل شکل گرفت و تبلیغات در دسکتاپ و مرورگرها کم کم جای خود را به تبلیغات بر روی موبایل ها و در حال حاضر درون اپلیکیشن ها دادند. بنابراین از بین انواع مختلف تبلیغات دیجیتال تبلیغات کلیکی موبایلی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. تبلیغات کلیکی موبایل در دو نوع تبلیغ بر روی مرورگر و تبلیغ درون اپلیکیشن های موبایل ارائه می شود که هر کدام روش و متود خاص خود را دارند..

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی باعث می‌شود که تعداد زیادی ترافیک مستقیم به وبسایت یا صفحه اپلیکیشن شما هدایت شود.

تبلیغات کلیکی به شما امکان می دهد در حجم وسیعی محصول و برند خود را در دید مخاطبین قرار دهید.

در تبلیغات کلیکی بازدید از تبلیغات شما رایگان است و شما مبلغی را بابت دیده شدن توسط کاربران پرداخت نمی کنید و در صورت کلیک بر روی تبلیغ به ازای هر کلیک مبلغی را پرداخت می کنید. این روش تبلیغ به شما کمک می کند حتی با بدون پرداخت نیز دیده و شناخته شوید.

هم چنین این روش تبلیغات، مرتبط بودن محتوای آنها با برنامه ای که در آن نشر می شود، تاثیرگذاری خوبی برای بازاریابی برند شما خواهد داشت.

از دیگر مزایا و اهداف تبلیغات کلیکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

·        معرفی محصول یا سرویس

·        افزایش فروش

·        آگاهی از برند

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری (banner advertising) به صورت نمایش بنرهای گرافیکی و لینک دادن آن به سمت یک صفحه ای خاص (وبسایت یا صفحه دانلود اپلیکیشن) بر روی وبسایت یا اپلیکیشن ناشر تبلیغ انجام می شود.تبلیغات بنری با توجه به ویژگی های گرافیکی و توانایی جلب توجه کاربران برای معرفی کسب و کارهای آنلاین و آفلاین ، انتقال ترافیک و افزایش شهرت برند جایگاه ویژه ای بین استراتژی های مختلف تبلیغات دارد.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی نوعی تبلیغ اینترنتی نسبتا ارزان است .تبلیغ متنی همان قرار دادن لینک سایت شما به همراه متنی در توضیح کسب و کار شماست. این روش تبلیغات نیز به رونق کسب و کار و شناخته شدن برند شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *