رپرتاژ چیست ؟

رپرتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است

رپرتاژ آگهی یک قالب و شکل چاپی بخصوص است که یک شرکت برای بازاریابی و انتقال پیام برند و محصولات خودش به‌صورت بی‌طرف برای آن هزینه می‌کند. مدیر تبلیغات به مجله، روزنامه یا وبسایت برای فضای موردنیاز جهت ارائه محتوای متن محور به مخاطب موردنظر نهایی هزینه‌ای را پرداخت می‌کند.

ماهیت رپرتاژ آگهی‌ها قدری با آگهی‌های معمولی متفاوت است، اما متفاوت از تبلیغات چاپی معمولی با استفاده از یک تصویر و پیام برند است. این نوع از آگهی‌ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در آنها زیاد است که به مزایای محصولات می‌پردازد یا روایتی از بیان می‌کند که به ویژگی‌های یک محصول اشاره می‌کند. بااین‌وجود گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده می‌شود.

رپرتاژ آگهی بیشتر از هر چیز برای محصولات و خدماتی مناسب است که در آنها اطلاعات بیشتر و بهتر موجب فروش محصول نسبت به استفاده از تصاویر می‌شود. محصولات و خدماتی که بیش از هر چیز دیگری برای آنها از این نوع تبلیغات استفاده می‌شود شامل مکمل‌های غذایی، روندهای آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی و برنامه‌های آموزشی و تربیتی و آژانس‌های مسافرتی می‌شود.

مزایای رپرتاژ

تبلیغ ریپورتاژ تنها روش تبلیغاتی است که زمان محدودی ندارد، یعنی همیشه در سایت‌ها باقی می ماند، بنابراین تاثیر آن برای سئو سایت بیشتر خواهد بود و در واقع بهترین راه سئو خواهد بود.

اصولا در رپورتاژ آگهی، کالا ها و خدمات با توصیف و توضیحات کاملتری به صورت تصویری ، عکس ، فیلم معرفی میشوند و در رپورتاژ اگهی های اینترنتی علاقه بر توضیحات ، عکس و… لینک نیز قرار داده میشود و به همین جهت یکی از بهترین روش برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل میباشد.

آگهی رپورتاژ یا پست تبلیغاتی (Reportage Ads یا Advertorial) معمولاً تبلیغاتی است که به صورت خبر یا گزارش منتشر می شود، بنابراین باعث توجه بیشتر مخاطبان خواهد شد و همچنین به دلیل اینکه رپروتاژ ها در سایتی معتبر منتشر شده، کاربران اعتماد بیشتری به شخص یا برند خواهند داشت. علاوه بر تاثیر بسیار زیاد این روش تبلیغات در افزایش مشتریان، رپورتاژ خبری یا رویداد خبری از نظر ارتقاء رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت نیز بسیار مورد توجه است، دلیل آن هم این است که در بخش هایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغات دهنده لینک می شود.

همانطور که گفته شد یکی خدماتی که برای مجموعه های دارای وبسایت اینترنتی می توان انجام داد این است که، در محتوای ریپرتاژ اگهي چند کلمه کلیدی از متن رپورتاز به صورت مستقیم (Follow) به سایت شما لینک می شود، که این کار باعث خواهد شد سئو کلمات کلیدی (SEO keywords) سایت شما بهتر شود. “بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید و معتبر بالاترین تاثیرگذاری را در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد.”

به طور کلی مزایای رپرتاژ عبارت است از:

·        لینک سازی

·        عدم جریمه توسط گوگل

·        سود دو طرفه

·        تبلیغ همیشگی بدون نیاز به پرداخت هزینه مجدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *