تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی دیگر تبدیل به بخشی از زندگی روزمرۀ بسیاری از ما شده‌اند. ما از طریق این شبکه‌ها اخبار روز را دنبال می‌کنیم، مطالب مورد علاقۀ خود را می‌خوانیم و با دوستان خود در ارتباط هستیم. بنابراین این شبکه‌ها می‌توانند فرصتی خوب برای برندهای تجاری ایجاد نمایند تا نام خود را در ذهن کاربران حک نمایند و با آنها یک رابطۀ دوستانه برقرار کنند. تبلیغ شما بروی صفحات فارسی این شبکه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در درآمدتان داشته باشد.

بر اساس گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی  ۹۶ درصداز بازاریاب های جهان از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و  اذعان کردند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را به عنوان عنصری مهم برای رشد کسب‌وکار به حساب می‌آورند. این آمار سال به سال در حال رشد است.

فرقی نمی‌کند که شما در تجارت کوچکی مشغول باشید یا یک سازمان چند ملیتی با دامنه‌ی دسترسی جهانی هستید، سریع‌ترین راه برای دسترسی به مشتریان، تدوین و توسعه‌ی یک راهبرد مؤثر در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

کاربرد های تبلیغات درشبکه اجتماعی

۱-    برندسازی: برای برند سازی میتوان با پرداخت هزینه به صاحبان صفحات پرمخاطب، برای برند خود تبلیغات را خرید.همچنین میتوانیم این تبلیغات را در صفحات اجتماعی خود نیز منتشر کنیم و از مشتریان خود نیز به خواهیم که تبلیغات ما را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنند.

۲-    فروش کالای استارتاپی: استارتاپ ها نیاز مبرمی به افزایش حجم فروش خود بصورت پلکانی دارند. برای این منظور بکارگیری شبکه های اجتماعی میتواند بسیار کارساز باشد.بازی های رایانه ای ایرانی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند و با تبلیغات موثر در شبکه های اجتماعی تعداد بازیکن های خود را افزایش داده اند.

۳-    افزایش کاربر برای سایت های فروشگاهی و غیر فروشگاهی: شبکه های اجتماعی بسادگی در افزایش مخاطب سایت ها به شما کمک میکنند. کافیست که تبلیغ مناسب را در اختیار کاربران علاقه مند قرار دهید.

انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

·        تبلیغات در اینستاگرام

·        تبلیغات در تلگرام

·        تبلیغات در گوگل پلاس

·        تبلیغات در فیسبوک

·        تبلیغات در توییتر

·        تبلیغات در لنیکدین

·        تیلیغات در آپارات

برای داشتن تبلیغات شبکه اجتماعی بصورت موثر و کار آمد باید تبلیغات خود را بصورت متن، عکس، ویدئو ایجاد کنیم. سپس این تبلیغات را به تناسب شبکه های اجتماعی در آنها منتشر کنیم. مثلا یک مقاله در باره کالایی که تولید کرده ایم میتواند در شبکه اجتماعی لینکدین که  یک شبکه اجتماعی متخصصین است به افزایش مخاطب ما کمک کند.

در شبکه اجتماعی فیسبوک تصاویر جذاب میتواند به افزایش نرخ کلیک کاربران بیانجامد. تولید ویدئو های آموزش کار با کالای تولید شده و یا ویدئو های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی گوگل پلاس، یوتیوب، آپارات، لینکدین و… به شدت به میزان درگیری مخاطب با محتوای تولید شده می افزاید.

لینکدین

linkedIn رایگان است ولی در عین حال به شما فرصت های خارق العاده بازاریابی می دهد. بسیاری از متخصصین از linkedIn بعنوان یک ابزار رسانه های اجتماعی که فقط رزومه شان را در آن قرار دهند نگاه می کنند و نه بیشتر. linkedIn خیلی بیشتر از یک رزومه آنلاین است. از linkedIn برای نشر محتوا، ارتباط با افراد قدرتمند، و ساختن یک گروه بازاریابی با هزاران عضو می شود استفاده کرد.

اینستاگرام

آنچه برای بازاریابی و تبلیغات جدی در اینستاگرام نیاز خواهید داشت

·        تبلیغ در پیج‌های بزرگ

·        تبلیغات بازدیدی و ویدئویی

·        ربات اینستاگرام

·        تبلیغات اسپانسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *